Skip to content

Joc de creativitate: Povestea continuă

by Raluca Mosora on 5 octombrie, 2012

Joc de creativitate: Povestea continuaCând îţi cere să vă jucaţi împreună, copilul tău are nevoie de distracţie, provocare şi de a restabili legatura emoţională cu tine. Dacă nu ai mai fost demult într-o dispoziţie jucăuşă şi îţi vine să laşi deoparte toate lucrurile serioase de zi cu zi, îţi propun un joc distractiv pentru tine şi copilul tău.

Vârsta potrivită: peste 4 ani

Materiale necesare: foaie şi creioane colorate

Ce trebuie făcut:

  • Când aveţi timp şi chef, aşezaţi-vă într-o poziţie cât mai comodă, care să vă permită să visaţi şi să vă daţi frâu liber imaginaţiei. Uneori, ca să intraţi într-o dispoziţie relaxată puteţi face câteva exerciţii de mişcare liberă sau de dans, prin care să alungaţi tensiunile din corp.
  • Când vă simţiţi inspiraţi, unul din voi începe o poveste, spunând primele 3-4 fraze din ea. Apoi îl roagă pe celălalt să continue povestea, aşa cum vrea el. După ce celălalt spune şi el câteva fraze, îl lasă iar pe primul să continue, şi tot aşa, până când interesul scade şi povestea se termină.
  • Următorul nivel al jocului este introducerea unor obiecte în poveste. Astfel, primul desenează un obiect pe foaie şi celălalt trebuie să înceapă o poveste în care să includă obiectul desenat. Apoi este rândul lui să deseneze un obiect pe foaie, şi celălalt trebuie să continue povestea, incluzând şi noul obiect. Ciclul se reia de câteva ori, până când entuziasmul vostru scade, şi atunci este momentul să o încheiaţi.
  • Cu cât povestea ia mai multe întorsături neprevăzute, cu atât este mai distractivă. Dacă observi că povestea nu este prea creativă, poţi să faci tu schimbări bruşte de situaţie sau să termini frazele de genul: dar într-o zi s-a întâmplat ceva nemaivăzut…. sau deodată, din senin.…..
  • În funcţie de dispoziţia voastră puteţi continua să inventaţi mai multe poveşti sau puteţi să faceţi o poveste mai lungă şi mai complexă.

Bine de ştiut:

  • De obicei copiii se implică cu plăcere în joc şi îşi lasă imaginaţia liberă. Dacă observi că micuţul tău repetă una-două idei frecvent sau are o temă care transpare în toate poveştile (de exemplu, spune mereu că personajul s-a rătăcit în pădure), este un semn că ai dat de o frică sau de o preocupare a lui. În acest caz, este bine ca în poveste să explorezi puţin această preocupare (de exemplu să continui povestea aşa: şi după ce s-a rătăcit, nu ştia cum de a ajuns să se rătăcească şi mai ales din vina cui s-a întâmplat asta. A stat el şi s-a gândit, şi până la urmă şi-a dat seama de ce…… – şi aici îl laşi pe el să îţi spună), şi apoi să îi propui tot prin intermediul poveștii o rezolvare.
  • Povestea este şi o ocazie de a-i transmite copilului unele răspunsuri la frământările lui. Dacă observi că personajul creat de el se teme sau are nevoie de ajutor, poţi să îi oferi prin poveste ceea ce are el nevoie.
  • Acest joc este şi o ocazie de a observa cum reacţionează copilul la neprevăzut (având în vedere că povestea la comun ia mereu noi întorsături): unii copii sunt plăcut surprinşi când apare ceva nou pe când alţii încearcă să facă astfel încât povestea să urmeze calea gândită de ei. Această poveste spusă la comun, în esenţa ei imprevizibilă, îl ajută pe copil să se adapteze mai bine schimbărilor.
  • Jocul se poate folosi şi ca ice-breaker într-un grup de copii sau de adulţi, pentru că este foarte distractiv şi creează o atmosferă plăcută în grup.

Așadar, erau odată ca niciodată un părinte tare înțelept și un copil foarte nerăbdător și curios…. Oare cum continuă această poveste?

 (Sursa foto)

Articol din categoria:Ora de joacă
One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Rolul rutinelor in viata copilului

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.